2011. március 20., vasárnap

2. nap

2011. március 20

Ma volt az első nehezebb napunk, de ezt az akadályt is szépen vette Bazsi:-)

Tegnap este Bazsi nagyon szépen elaludt, nem volt semmi gond, azt leszámítva, hogy nem akart enni. Reggel 8-ig majdnem folyamatosan alukált. Kétszer kelt fel és egyszer evett is egy szép adagot. Reggel amikor felébredt, azt gondoltam inden rendben van, mert ugyanazzal a mosollyal kelt, mint szokott. Enni nem nagyon akart és kicsit bágyadt is volt, azt gondoltam hamarosan belázasodik. Mire a Peti feljött már teljesen bepunnyadt. Kétszer hasmenése is volt, ami kétszeri átöltözéssel is járt, mert mindent összekakilt.

1 órakkor mentem vissza és mondta a Peti, hogy Bazsi hányt és hőemelkedése is van. A doktor Úr pont akkor ment be megvizsgálni. Elmondta nekem is, amit benn a Petinek. A foltok a testén, amik olyanok, mintha megverték volna két dologtól lehet. Az egyik a kemó, a másik pedig, hogy beindult a sejtmozgás. Az, hogy ez most jó vagy rossz nem tudta pontosan megmondani. Ez még nem sejttapadás, csak maximum sejtmozgás. A hányás és hasmenés miatt lassan kell itatni és etetni, amennyit elfogad, a többit meg majd meglátjuk. Trombocitát kellett kapnia, mert nagyon alacsony volt a szint, de ez teljesen normális ebben a helyzetben. Ezért voltak a bevérzések ott ahol kicsit megütötte magát.
Egész délután aludt, nagyon bágyadtan néha felnézett, akkor próbáltam itatni és a szükséges gyógyszereket beadni, de csak 10 ml teákat fogadott el. Fél 5 körül váltott a Peti. Addigra felment a láza, így lázcsillapítót is kellett kapnia. Most kaptam nem régen a telefont, hogy már sokkal jobban van. Lement a hője és ivott szépen, és a hangulata is sokkal jobb:-)

Amikor eljöttem pont akkor kapta meg a trombocitákat és a kíváncsiságom kihozott megint belőlem egy-két kérdét, amire kapott válaszok elképesztőek voltak. Tényleg csodálatos ez az egész folyamat, ami most lezajlik a Bazsi szervezetében és most tudatosult bennem, hogy valóban teljesen újjászületik fizikailag... Megkérdeztem, hogy honnan nyerik ki a vérlemezkéket (trombocizákat), mesterségesen állítják elő, vagy vérből? A vérből kiválogatja egy gép. A második kérdésemnél kezdett el érdekessé válni a történet. Megkérdeztem, hogy a vércsoport itt is számít-e? Azt mondták igen és láttam, hogy O RH - vérlemezkéket kap, amit nem értettem, mert a Bazsi A RH -. Azt mondta a nővér, hogy ez már teljesen mindegy, mert tulajdonképpen a Bazsinak jelenleg ninsc vércsoportja. Az őssejt, amit kapott A RH + volt és innentől kezdve nem lehet tudni, hogy milyen vércsoportja lesz, amikor már rendeződik minden. Ledöbbentem. Ilyen tényleg van!! Tényleg újjászületik a kisfiam. A hideg rázott ki és mégis valahl fantasztikus az, hogy már ilyenre képes az orvostudomány...azt hiszem elkezdtem csodálattal nézni az orvosok és a nővérek munkáját, az egész transzplantációt!

3 megjegyzés:

  1. Na ezen most kellőképpen leakadtam én is....de durva!!!! Már ez a vércsoportos történet...fantasztikus!
    És milyen jó, hogy Bazsánk ilyen hihetetlen erővel rendelkezik! Csak így tovább!!!
    Puszáákok :)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg hihetetlen,egy hétköznapi ember nem is gondolná mire képes az orvostudomány!
    Döbbenetes,hogy a Bazsika miken megy keresztül,ő tényleg egy hétköznapi hős,ahogy Tvrutko mondaná!

    VálaszTörlés
  3. Az én vércsoportom is A RH -.
    Őssejt gyűjtés közben én is kaptam trombocitát (meg vért is), egyszer saját vércsoportút, a másik pedig O RH - volt, nekem ugyan erre a kérdésre azt mondták, O-ás bárkinek adhat.
    Azt hiszem, szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy ilyet tud az orvostudomány.

    Továbbiakhoz továbbra is hatalmas kitartást Nektek!

    Kati

    VálaszTörlés