2013. május 19., vasárnap

2. hét: 2013.05.13-2013.05.19: Két lépést előre egyet hátra

Már egy pár hete úgy érzem bazsiban valami megváltozott, mindenképpen jó irányban. Nem tudom, hogy ez a TSMT tornának, vagy a határozottságomnak, vagy az eddigi összmunka gyümölcsének tudható be, de akárhogyan is, akármiért is, azt remélem, hogy ez nem csak egy átmeneti hullám hanem valami tartós változás lesz. Eddig nem tudtam eldönteni, hogy Bazsi nem érti amit mondok neki, vagy csak nem akarja megérteni, most pedig úgy érzem egy ideje, hogy csak nem akarja megérteni...vagy csak én kezdem megérteni őt:-)

A héten sok pozitívum történt és céljainkat lényegében elértük, de egy kis visszalépés is történt.

A negatívummal kezdem. A bilivel kapcsolatban igencsak megmakacsoltuk magunkat. nem tudom, hogy mi lehet az oka, hogy valami történt vagy csak az a gond, hogy a motiválás eszközeként szolgáló buborékfújó folyadékot kiöntöttem és más dolgokkal próbáltam motiválni nem tudom, de nem akar ráülni. Sőt rugdossa, és teljesen ellenségesen áll hozzá. Úgyhogy ismét visszatérünk a buborékfújó taktikához. A héten ez lesz az egyik feladat.

Az étkezés területén megint nagy lépést tettünk előre. Két tervünk volt a hétre, hogy minden étkezést a kis asztalnál, kis széken ülve végezzünk és, hogy a vajas kenyér mellett a májkrémes kenyeret is megegyük. Ez mind sikerült:-) Kis célok, de megvannak. Igaz, hogy a kis asztalnál még kell a DVD és a játék is, de legalább tudja, hol az étkezés helye. Sőt még azt is sikerült kisebb nagyobb hiszti kíséretében elérni, hogy minden étkezésnél leülünk. Persze ehhez az is kell, hogy ő kérje az ételt, de ezt úgy látom, hogy most nyáron a jó levegőben nem okoz problémát.

A héten haladun tovább kenyér ügyben. Nem merek egyenlőre nagyon mással próbálkozni nehogy bizalmát veszítse, így inkább csak újabb és újabb kenhető feltétet próbálunk ki, hogy szokja az ízeket. Így a héten az édes ízek jönnek. Megpróbáljuk a nutellát és a mézet. Majd aztán jöhetnek a különböző szendvicskrémek, amiket házilag csinálok majd különböző zöldségekből. De először a héten az édes ízekkel kísérletezünk.

Mivel nagyon szépen haladtunk a héten ezért megpróbáltam kicsit előrébb is haladni. A cipőhúzást úgy csináljuk, hogy velem szembe ül és szépen húzom fel neki. Természetesen ez egyenlőre csak akkor megy amikor ő akar menni valahova, fordított helyzetben például Korai fejlesztőből hazafelé már nem. De azt hiszem ez is már nagy haladás ahhoz képest, hogy eddig üvöltve és toporzékolva olykor lefogva nagy küzdelmek árán sikerült felhúzni a cipőt. Egyenlőre ezzel kapcsolatban a motivációnk csupán az, hogy megyünk el itthonról, mert kinn nagyon szeret bazsi lenni, mint minden gyerek.

A héten még elkezdem megpróbálni a kommunikációs kártyák használatát. Ezt egy autistáknak szóló könyvbe olvastam, hogy segítheti a kommunikációt, hogy jobban értsük egymást. nem tudom biztosan jól csinálom-e, de próbáltam ezt is személyre, azaz Bazsira szabni. Pár kártyával kezdjük, hogy megértse miről is van szó. A konyhai hűtőre mágnesekre ragasztottam kétoldalú papírra színes képeket, cumiról, babpiskótáról, kenyérről stb. A kétoldalú papír egyik oldalára rá van nyomtatva a kép, a másik oldala pedig ragasztható. A hűtőmágnest pedig a gyerekteából raktam el, illetve reklám hűtőmágneseket használtam. A tábla maga a hűtő. Így körülbelül 400 Ft-ből megúsztam közel 10-15 kártyát. A terv, hogy minden alkalommal ha szeretne valamit odaviszem, hogy mutassa meg, vagy én megmutatom neki a megfelelő kártyát amikor például pelenkázom. A cél kettős, egyrészt, hogy kommunikációt előrébb vigyük, másrészt, hogy tudja mit szeretnék, hogy nem bántani fogjuk például amikor lefektetem pelenkázni. Mert kicsit még mindig olyan mintha félne és azért ellenkezik, talán a régi emlékek miatt.








Két könyv címét megemlítem, ami nagyon sokat segített egyébként, meg segít még mindig az ötletekbe, hátha valakinek is  jó lesz még:
Liz Hannah: Te is tudod!
Eric Schoppler: Életmentő kézikönyv szülőknek


Bazsi amúgy elkezdett nagyon érdeklődni a testvére iránt. Odahajol, figyelgeti, Magor meg mosolyog:-)
Magor amúgy szépen fejlődik. egy igazi kis húsgolyó:-) Már lassan 6 kiló és túl vagyunk az első oltásokon is. Ma elkezdte felfedezni a kis lábát és már a fejecskéjét is tartja néha. Egy igazi kis napsugár az életünkben...:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése